Etiquetes

12 mesos 12 pans acompanyament almívar amanides amb cervesa amb oove amb vi aperitius arquitectura arrossos art efímer aviram B/N bacallà barbacoa batuts begudes berenars blogs amics bolets bombons bunyols Caldos Aneto carabassa caramels carn celíacs cereals cerveses Chartreuse chutneys cítrics closca còctels colors conserves cremes creps croquetes cuina amb calçots cuina d'aprofitament cuina del món cuina per a mandrosos cuinant amb... de festa de fiambrera de la vida del nostre hort dolços el galliner el gran recapte embotits enoturisme entrants entrepans escabetxos escumes esdeveniments socials esmorzars espècies farina de garrofa fish'n'chips flams flors fondant formatge forn fruita fruits secs fumats galetes gelatina gelats gossos herbes hortalisses horts urbans infusions iogurt Karakia km0 Lékué licors llegums llet llibres magdalenes maionesa mel melmelades microones nata natura OleumFlumen olis recomanats olla de pressió Open Bloggers Food & Wine Tarragona 2014 ous panades pans pasta pastissos patates peix pel·lícules per a adults pícnic pizzes plats d'estiu plats per a nens porc postres premsa Priorat productes bio racó vegà receitas brasileiras receptes del 15 receptes emocionals receptes musicals refranys reptes revista Cuina saladets salses sandvitxos sense gluten sèries tv slowfood sopes sorbets suflés suquets Tarragona tempura Thermomix tòfones torrades torrons tradicions truites vegetariana verdures viatges vins recomanats Violeta wok xocolata Xocolates Creo

divendres, 30 d’agost de 2013

Empedrat {per a una bona dieta}


A l'any 2010 la UNESCO va declarar la Dieta Mediterrània com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Aquesta dieta és un estil de menjar i viure que per a nosaltres representa un privilegi. Gaudim en gran quantitat de tots els ingredients que la componen: l'oli d'oliva (el principal), cereals, fruites i verdures fresques o seques, i en proporcions moderades de carn, peix i productes lactis, abundants condiments i espècies. I sempre acompanyat d'un bon vi o infusions. Què ens falta per a seguir-la? Res.
Només ganes de preparar un plat senzill que ens faci agradable l'àpat. Un cop més m'inspiro en un plat de la revista Cuina, el número 119, recepta d'Alfons Bach i que és un plat molt nostrat i un bon exponent de la dieta mediterrània: l'empedrat. Per a quatre persones,

Necessitarem:
 - 500 g de fesols de Santa Pau (o mongetes del ganxet, o cigronets de l'Anoia o llenties)
 - 1/2 tomàquet madur
 - 1 ceba tendra
 - 1/2 pebrot verd
 - olives tendres
 - 4 anxoves (o arengades, o seitons o totes tres coses)
 - 4 trossos de bonítol en conserva
 - 100 g de bacallà esqueixat
 - sal
 - oli d'oliva verge extra

Farem:
1 - Poseu els fesols bullits i a temperatura ambient en una safata i saleu-los.
2 - Pel damunt, afegiu-hi els tomàquets, el pebrot i la ceba, picats ben petits. Al damunt, el bonítol, les anxoves, el bacallà i les olives.
3 - Amaniu-ho amb l'oli d'oliva verge extra.

Ja només cal acompanyar-lo d'un bon vi, que a les nostres contrades no és difícil de trobar.
Itàlia és un dels països que, juntament amb Espanya, Marroc i Grècia, presentaren la candidatura a la UNESCO. A nosaltres la música italiana ens agrada molt. Teniu La mia storia tra le dita de Gianluca Grignani, que va participar al festival de San Remo a 1994. També us agradaran les versions brasileres de Fábio Jr.  o Ana Carolina i una magnífica versió en català de Sergi Dalma, Plorant les hores.
Apa, a sentir-les. Us agradaran.

12 comentaris:

  1. És un dels meus plats preferits, tan a l'estiu com hivern. T'ha quedat genial, quina bona pinta! Tens una seguidora més :)

    ResponElimina
  2. Avui em quedaré amb plorant les hores, ja saps que amb itàlia estem renyits :o)
    L'empedrat és una meravella de sabor i salut, mira que s'en parla molt de aquesta dieta tan nostra i tan bona (de sabor i salut)però que sembla que moltes receptes tradicionals com aquesta no sempre siguin les primeres en les cuals es pensa en moltes cases.
    A casa no pot faltar, hivern com estiu, i ara que ens costarà menys tenir bon bacallà, encara més a menut en menjarem!
    Petonets i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  3. Que afortunats som per tenir la dieta medierranea al nostra genoma i no tenir que "importar-la"... quina marevella de productes i varietat...!!!!
    L'empedrat m'agrada molt i mès si me'l presenten amb aquest sotaplat tant i tant bonic!!!!!
    Me'n farè un al findi!!!!!
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Som molt privilegiats pel fet de tenir una dieta tan sana!!!! Llàstima que durant uns anys ens haguéssim deixat enlluernar per altres no tan saludables.....
    Molt bo, l'empedrat!!! I, igual que et diu la teva amiga Abril.....el sotaplat és preciós!!! Llàstima que jo no sé de fer-me un......:(
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  5. Una recepta molt fresqueta i saborosa per a l'estiu! Petonets!

    ResponElimina
  6. Boníssim, Nani! Moltes gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina
  7. Justament demà pensava fer empedrat per dinar, i és clar el faré segons la teva recepta.
    Som uns privilegiats de tenir com a pròpia una dieta tan sana com la dieta mediterrània. Gaudim-la.
    Petons
    Conxita

    ResponElimina
  8. A més de deliciós, t'ha quedat molt ben presentat, l'empedrat! ;-)

    ResponElimina
  9. És uns dels "nostres" plats que més m'agrada, i a més ben fàcil de fer. La presentació t'ha quedat genial!

    ResponElimina
  10. A mi m'agrada molt l'esqueixada, aquest és un plat més complet que fa estiu. Petons.

    ResponElimina
  11. Un plato delicioso. Espero que el verano esté siendo estupendo, me encanta volver a tu cocina. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  12. Un dels plats que mes magraden....sobretot a lestiu ben fresquet!! A cada nomes hi posem bacallá. L'haurem de probar amb tonyina i anxoves.
    La foto despren una llum preciosa....amb els diferents colors!!
    Petoneta. MAR, de EQNME

    ResponElimina