Etiquetes

a baixa temperatura acompanyament al buit Alt Camp Alt Empordà amanides amb cervesa amb licor amb vi aperitius arquitectura arrossos art efímer artesans aviram bacallà Bages Baix Camp Baix Ebre barbacoa Barcelona batuts begudes berenars Berguedà blogs amics bolets bombons bunyols calçots Caldos Aneto carabassa caramels carn celíacs cerveses Chartreuse chutneys cítrics còctels colors Conca de Barberà conserves cremes creps croquetes cuina catalana cuina d'aprofitament cuina de proximitat cuina del món cuina per a mandrosos cuinant amb... cuiners i cuineres de fiambrera del nostre hort dolços el galliner el gran recapte embotits enoturisme entrants entrepans escabetxos escumes esmorzars estilisme farina de garrofa fish'n'chips flams flors formatgeries forn forn de vapor fruita fruits secs fumats galetes Garraf gelats Gironès gossos hortalisses horts urbans il·lustradores infusions km0 l'Urgell la Segarra Lékué llegums llibres llocs amb encant magdalenes maionesa Maresme mel melmelades microones Montseny Montsià natura olis recomanats olla de pressió panades pans pasta pastissos peix pel·lícules Penedès pícnic pizzes postres Priorat quiches racó vegà receitas brasileiras receptes exprés receptes musicals restaurants revista Cuina Ribera d'Ebre Rocook salses sandvitxos sense gluten sèries tv slowfood sopes sorbets suflés suquets tallers de cuina Tarragona Tarragonès tempura Terra Alta Thermomix tòfones torrades tradicions truites vegetariana viatges vins recomanats Violeta wok xocolata Xocolates Creo
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris magdalenes. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris magdalenes. Mostrar tots els missatges

dissabte, 4 d’abril del 2026

Magdalenes amb crema de llimona

   


El llimoner de l'hort necessitava una bona poda i, tot i que la millor època per fer-ho, tal com diuen els entesos, és entre els mesos de juny i juliol, la vaig avançar fa un parell de setmanes després d'escoltar a la ràdio com s'havia de dur a terme. Estava carregat de llimones i això em feia patir: és un arbre que ens ha costat molt de fer créixer i ara cal cuidar-lo com es mereix.

divendres, 5 de desembre del 2025

Coc de festucs i nabius


M'agrada passejar sense rumb per la ciutat (ai, com trobo a faltar fer-ho amb els enyorats gossos) i deixar-me sorprendre pels seus racons. Sempre hi acabo descobrint alguna botiga amagada o algun objecte inesperat que em desperta un somriure. Fa un parell d'anys, en una d'aquestes caminades, vaig topar amb una botiga que tancava per liquidació: tots els estris de cuina eren al 50%. Entre els prestatges mig buits hi vaig veure un motlle de porcions de Lékué que feia temps que em cridava l'atenció. A meitat de preu no podia deixar-lo escapar.

dilluns, 15 de juliol del 2024

'Financiers' salats



Sembla que la recepta dels 'financiers' ve de l'edat mitjana, uns petits bescuits que el pastisser parisenc Paul Lasne en va millorar la recepta sobre el 1890. Aquest pastisser els va idear en forma de petits lingots per atreure els clients 'financiers', ja que tenia la pastisseria a prop de l'edifici de la Borsa.

dijous, 30 de juny del 2022

Magdalenes amb xocolata i els petits plaers quotidians



Sembla que quan necessito pau i tranquil·litat em dona per fer magdalenes. Aquests dies de vacances de xarxes i de trobades amb amics no he fet altra cosa que llegir i passejar, alimentar l'ànima i he tornat a fer magdalenes, tot recordant les perfumades que vaig preparar fa temps.

dimecres, 10 de maig del 2017

Berenem magdalenes amb cireres {i una tassa de llet}


I el meu dubte és saber quin motiu tinc per a fer magdalenes quan la Violeta tomba per casa. Inconscientment les preparo i berenem. Ja en vaig fer unes que van sortir molt bones perfumades per a prendre un te floral i unes quantes més que trobareu a l'etiqueta de magdalenes. Ara és el temps de les cireres i aprofito per a fer-ne amb aquest fruit que tant agrada a casa. També tinc al blog altres receptes que surten molt bones com el pastís de pastanaga i pomes i el semifred de La Riera, entre d'altres i on les cireres tenen el seu paper. Però aquesta vegada he afegit un ingredient que m'agrada molt i que he utilitzat al bolo d'aipim o aipim frito, que són receptes brasileres. És la mandioca o nyam, una arrel tuberosa molt rica en fècules.

dimarts, 5 de maig del 2015

Magdalenes perfumades {per a prendre un te floral}


Quan em visita la meva amiga Mimí sempre em porta algun tipus de te diferent i jo he de preparar alguna cosa per a acompanyar-lo. Per aquest motiu, fa uns dies, vaig preparar unes magdalenes perfumades amb anís que van deixar a la cuina una flaire magnífica. Engegar el forn sempre és un plaer perquè segur que en sortirà alguna cosa bona. Ens hi posem?

dimarts, 11 de novembre del 2014

Magdalenes amb figues {per a l'ànima}


Si amb el pastís de carabassa i xocolata de la recepta anterior no vàrem engegar el forn, en aquesta sí que ho fem. Temps de tardor, temps de forn. Engegar-lo produeix benestar a la cuina i al paladar. Amb les últimes figues comprades al mercat hem fet unes magdalenes molt bones, fàcils i vistoses.

dilluns, 28 d’octubre del 2013

dimecres, 10 d’abril del 2013

Proust i les magdalenes {i la música de Mozart}


Pot una magdalena evocar una bona sensació de la nostra infància? Segons Proust li provocaven alguna cosa dins seu. I això m'ha passat avui fent-ne unes de ben senzilles: m'ha vingut una flaire que m'ha recordat una fleca de Praga, mentre passejàvem pels seus carrers. Aprofiteu la meva inspiració i poseu-vos a la cuina: el resultat serà un deliciós berenar per avui o, si en sobren, un esmorzar per a demà.

dimarts, 20 de novembre del 2012

Malenes de xocolata {i una causa}


Sí, heu llegit bé: malenes de xocolata. Les nenes, de petites, no sabien dir magdalenes i em demanaven malenes per a berenar. Llavors en fèiem de tant en tant, quasi sempre les compràvem fetes. Però avui ens hem dedicat a fer-les a casa perquè Memòries d'una Cuinera així ens ho demana.