El llimoner de l'hort necessitava una bona poda i, tot i que la millor època per fer-ho, tal com diuen els entesos, és entre els mesos de juny i juliol, la vaig avançar fa un parell de setmanes després d'escoltar a la ràdio com s'havia de dur a terme. Estava carregat de llimones i això em feia patir: és un arbre que ens ha costat molt de fer créixer i ara cal cuidar-lo com es mereix.
Etiquetes
a baixa temperatura
acompanyament
al buit
Alt Camp
Alt Empordà
amanides
amb cervesa
amb licor
amb vi
aperitius
arquitectura
arrossos
art efímer
artesans
aviram
bacallà
Bages
Baix Camp
Baix Ebre
barbacoa
Barcelona
batuts
begudes
berenars
Berguedà
blogs amics
bolets
bombons
bunyols
calçots
Caldos Aneto
carabassa
caramels
carn
celíacs
cerveses
Chartreuse
chutneys
cítrics
còctels
colors
Conca de Barberà
conserves
cremes
creps
croquetes
cuina catalana
cuina d'aprofitament
cuina de proximitat
cuina del món
cuina per a mandrosos
cuinant amb...
cuiners i cuineres
de fiambrera
del nostre hort
dolços
el galliner
el gran recapte
embotits
enoturisme
entrants
entrepans
escabetxos
escumes
esmorzars
estilisme
farina de garrofa
fish'n'chips
flams
flors
formatgeries
forn
forn de vapor
fruita
fruits secs
fumats
galetes
Garraf
gelats
Gironès
gossos
hortalisses
horts urbans
il·lustradores
infusions
km0
l'Urgell
la Segarra
Lékué
llegums
llibres
llocs amb encant
magdalenes
maionesa
Maresme
mel
melmelades
microones
Montseny
Montsià
natura
olis recomanats
olla de pressió
panades
pans
pasta
pastissos
peix
pel·lícules
Penedès
pícnic
pizzes
postres
Priorat
quiches
racó vegà
receitas brasileiras
receptes exprés
receptes musicals
restaurants
revista Cuina
Ribera d'Ebre
Rocook
salses
sandvitxos
sense gluten
sèries tv
slowfood
sopes
sorbets
suflés
suquets
tallers de cuina
Tarragona
Tarragonès
tempura
Terra Alta
Thermomix
tòfones
torrades
tradicions
truites
vegetariana
viatges
vins recomanats
Violeta
wok
xocolata
Xocolates Creo
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris magdalenes. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris magdalenes. Mostrar tots els missatges
dissabte, 4 d’abril del 2026
divendres, 5 de desembre del 2025
Coc de festucs i nabius
M'agrada passejar sense rumb per la ciutat (ai, com trobo a faltar fer-ho amb els enyorats gossos) i deixar-me sorprendre pels seus racons. Sempre hi acabo descobrint alguna botiga amagada o algun objecte inesperat que em desperta un somriure. Fa un parell d'anys, en una d'aquestes caminades, vaig topar amb una botiga que tancava per liquidació: tots els estris de cuina eren al 50%. Entre els prestatges mig buits hi vaig veure un motlle de porcions de Lékué que feia temps que em cridava l'atenció. A meitat de preu no podia deixar-lo escapar.
Etiquetas:
esmorzars,
forn,
fruits secs,
magdalenes,
pastissos,
receptes exprés,
Thermomix
dilluns, 15 de juliol del 2024
'Financiers' salats
Sembla que la recepta dels 'financiers' ve de l'edat mitjana, uns petits bescuits que el pastisser parisenc Paul Lasne en va millorar la recepta sobre el 1890. Aquest pastisser els va idear en forma de petits lingots per atreure els clients 'financiers', ja que tenia la pastisseria a prop de l'edifici de la Borsa.
dijous, 30 de juny del 2022
Magdalenes amb xocolata i els petits plaers quotidians
Sembla que quan necessito pau i tranquil·litat em dona per fer magdalenes. Aquests dies de vacances de xarxes i de trobades amb amics no he fet altra cosa que llegir i passejar, alimentar l'ànima i he tornat a fer magdalenes, tot recordant les perfumades que vaig preparar fa temps.
Etiquetas:
berenars,
cuina per a mandrosos,
esmorzars,
forn,
llibres,
magdalenes,
Xocolates Creo
dimecres, 10 de maig del 2017
Berenem magdalenes amb cireres {i una tassa de llet}
I el meu dubte és saber quin motiu tinc per a fer magdalenes quan la Violeta tomba per casa. Inconscientment les preparo i berenem. Ja en vaig fer unes que van sortir molt bones perfumades per a prendre un te floral i unes quantes més que trobareu a l'etiqueta de magdalenes. Ara és el temps de les cireres i aprofito per a fer-ne amb aquest fruit que tant agrada a casa. També tinc al blog altres receptes que surten molt bones com el pastís de pastanaga i pomes i el semifred de La Riera, entre d'altres i on les cireres tenen el seu paper. Però aquesta vegada he afegit un ingredient que m'agrada molt i que he utilitzat al bolo d'aipim o aipim frito, que són receptes brasileres. És la mandioca o nyam, una arrel tuberosa molt rica en fècules.
Etiquetas:
berenars,
esmorzars,
forn,
fruita,
magdalenes,
Thermomix,
vegetariana,
Violeta
dimarts, 5 de maig del 2015
Magdalenes perfumades {per a prendre un te floral}
Quan em visita la meva amiga Mimí sempre em porta algun tipus de te diferent i jo he de preparar alguna cosa per a acompanyar-lo. Per aquest motiu, fa uns dies, vaig preparar unes magdalenes perfumades amb anís que van deixar a la cuina una flaire magnífica. Engegar el forn sempre és un plaer perquè segur que en sortirà alguna cosa bona. Ens hi posem?
dimarts, 11 de novembre del 2014
Magdalenes amb figues {per a l'ànima}
Si amb el pastís de carabassa i xocolata de la recepta anterior no vàrem engegar el forn, en aquesta sí que ho fem. Temps de tardor, temps de forn. Engegar-lo produeix benestar a la cuina i al paladar. Amb les últimes figues comprades al mercat hem fet unes magdalenes molt bones, fàcils i vistoses.
dilluns, 28 d’octubre del 2013
dimecres, 10 d’abril del 2013
Proust i les magdalenes {i la música de Mozart}
Pot una magdalena evocar una bona sensació de la nostra infància? Segons Proust li provocaven alguna cosa dins seu. I això m'ha passat avui fent-ne unes de ben senzilles: m'ha vingut una flaire que m'ha recordat una fleca de Praga, mentre passejàvem pels seus carrers. Aprofiteu la meva inspiració i poseu-vos a la cuina: el resultat serà un deliciós berenar per avui o, si en sobren, un esmorzar per a demà.
dimarts, 20 de novembre del 2012
Malenes de xocolata {i una causa}
Sí, heu llegit bé: malenes de xocolata. Les nenes, de petites, no sabien dir magdalenes i em demanaven malenes per a berenar. Llavors en fèiem de tant en tant, quasi sempre les compràvem fetes. Però avui ens hem dedicat a fer-les a casa perquè Memòries d'una Cuinera així ens ho demana.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)









