Etiquetes

a baixa temperatura acompanyament al buit Alt Camp Alt Empordà amanides amb cervesa amb licor amb vi aperitius arquitectura arrossos art efímer artesans aviram bacallà Bages Baix Camp Baix Ebre barbacoa Barcelona batuts begudes berenars Berguedà blogs amics bolets bombons bunyols calçots Caldos Aneto carabassa caramels carn celíacs cerveses Chartreuse chutneys cítrics còctels colors Conca de Barberà conserves cremes creps croquetes cuina catalana cuina d'aprofitament cuina de proximitat cuina del món cuina per a mandrosos cuinant amb... cuiners i cuineres de fiambrera del nostre hort dolços el galliner el gran recapte enoturisme entrants entrepans escabetxos escumes esmorzars estilisme farina de garrofa fish'n'chips flams flors formatgeries forn forn de vapor fruita fruits secs fumats galetes Garraf gelats Gironès gossos hortalisses horts urbans il·lustradores infusions km0 l'Urgell la Segarra Lékué llegums llibres llocs amb encant magdalenes maionesa Maresme mel melmelades microones Montseny Montsià natura olis recomanats olla de pressió panades pans pasta pastissos peix pel·lícules Penedès pícnic pizzes postres Priorat quiches racó vegà receitas brasileiras receptes exprés receptes musicals restaurants revista Cuina Ribera d'Ebre Rocook salses sandvitxos sense gluten sèries tv slowfood sopes sorbets suflés suquets tallers de cuina Tarragona Tarragonès tempura Terra Alta Thermomix tòfones torrades tradicions truites vegetariana viatges vins recomanats Violeta wok xocolata Xocolates Creo

divendres, 6 de juny del 2025

Crema d'espàrrecs blancs amb pètals de calèndula



Des que vaig veure 'Marie Antoinette' de Sofia Coppola (2006), tinc clavada al cap la idea d'una trobada dolça, acolorida i plena de flors, com aquelles escenes exuberants que tant caracteritzen el film. Aquests dies, mirant la segona temporada de la sèrie del mateix nom, hi he tornat a pensar. Una tarda amb amigues, bombons, pastissos i pètals - una oda als petits plaers i a la bellesa efímera, el gust per les petites coses que ens reconcilien amb la vida i la necessitat d'evadir-nos d'un món massa estrident. 

Els colors de la pel·lícula i de les sèries són un plaer visual, gairebé decadent, amb un ús del color pastel. Tot i saber com acaba la història, Coppola la narra amb una mirada atrevida i fascinant, rodada al mateix palau de Versalles. Un luxe estètic, basat en la biografia de Stefan Zweig - que també és una bona lectura per l'estiu i una excusa perfecta per tornar a veure el film-. Una cort decadent i plena de personatges que vivien a palau amb intrigues i disbauxes constants, sense que els importés les penúries del poble. 

Dilluns havia de canviar les flors del gerro i vaig voler fotografiar les roses abans de desfer-ne els pètals, agraïda per la bellesa que m'han regalat durant uns dies. Inspiració de Sofia Coppola i les meves roses del dilluns. Sempre sota l'atenta mirada de la Flor, la meva gata.

Per anar obrint boca, avui comparteixo una recepta senzilla però elegant: crema d'espàrrecs amb flors de calèndula, una combinació delicada que també podria agradar a la mateixa Maria Antonieta.

Ingredients per a dues racions,
 - 6 espàrrecs blancs frescos, (o de llauna, escorreguts)
 - 1 patata mitjana pelada i bullida
 - 1 ceba mitjana
 - 1 raig de vi ranci
 - oli d'oliva verge extra
 - 1 cullerada de mantega
 - sal i pebre
 - 200 ml nata cuina 18% MG
 - pètals i flors de calèndula

Bullim els espàrrecs fins que siguin tendres (uns vint minuts). Si són de llauna, simplement escorrem.
Sofregim la ceba a làmines fines en oli d'oliva. Quan sigui transparent, hi afegim un raig de vi ranci i deixem evaporar uns minuts.
Triturem els espàrrecs, la patata, la ceba, la mantega, una cullerada d'oli d'oliva i la nata fins a obtenir una crema fina. Salpebrem al gust. 
Servim amb pètals de calèndula (rentats, enfarinats i fregits), o les flors senceres si només volem fer servir  els pètals. 
Aquesta crema es pot menjar calenta, tèbia o freda. Perfecta per un àpat elegant de primavera o estiu.

Per acompanyar, la banda sonora del film és un viatge sonor: barreja música barroca (Rameau, Vivaldi) i postpunk (The Cure, Siouxsie & the Banshees) amb peces precioses de Dustin O'Hallaran com els Opus 17, 23 i 36. El 23 em té captivada.
Hi ha històries que ens inspiren més enllà del que expliquen. I tot això -una crema, unes flors, un film- en pot ser una mostra. 

Opus 23, Dustin O'Halloran


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada