Passades les festes de Nadal sempre ve de gust recuperar les menges diàries i senzilles. Tot i que a casa no fem desgavells i posem la sopa amb brossa de la família i el fricandó amb olives tradicionals, tenim ganes de menjar coses lleugeres. Per això quan aquest diumenge vaig veure que l'Esther Utrilla (m'agraden molt les seves propostes il·lustrades al diari Ara) preparava una crema amb porro, pera i parmesà, me'n vaig anar al frigorífic a comprovar que realment tenia tots els ingredients i la podria fer.
Incorporar fruita a les cremes les fa més suaus i sempre recordo -i faig- la de poma que va preparar l'Adelina. Aquí, en la crema d'avui, la pera l'arrodoneix.
M'agrada retallar les receptes que trobo originals i fàcils als diaris i revistes. Les guardo i, de tant en tant, les repasso. De fet, és un costum que he heretat de la meva mare. Guardo la seva llibreta amb retalls de premsa que ella conservava del Brasil.
Us transcric la recepta tal com la dibuixa l'Esther, amb un únic canvi que he fet: ella hi posa dos porros i a la nevera només en tenia un, però he afegit un bulb petit de fonoll que hi ha anat de meravella.
Per a dues racions,
- dos porros, només la part blanca, lleument sofregits amb mantega i un raig d'oli d'oliva sense que agafin color
- 1 pera Conferència, pelada i tallada a daus
- 1 patata petita, pelada i tallada a daus
- 350 ml de brou suau, per bullir les verdures i la pera durant 20' o fins que siguin tendres
Quan estigui tot cuit salprebeu-ho i passeu-ho tot per la batedora fins que queda una textura fina.
- 20 g de formatge parmesà ratllat fi per afegir a la crema ja batuda
Afegiu-hi el parmesà i torneu-ho a batre tot junt.
Per una presentació ben festiva, afegiu-hi uns dauets petits de pera saltada (dolç) o encenalls de pernil ibèric (salat).
En aquest punt, jo hi poso uns pètals de sàlvia del jardí que no he hagut de rentar perquè encara conserven les gotes de pluja i unes branquetes del bulb de fonoll.
Petits plaers a la cuina. Gràcies, Esther.
(Just like) Starting Over, The Flaming Lips







Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada