S'acaba l'agost, a poc a poc, i ja s'intueix la tardor a l'horitzó amb els colors que ben aviat tenyiran els paisatges. Però encara som a l'estiu, i jo gaudeixo d'un dels seus petits tresors: les figues acabades de collir de l'hort, amb aquella flaire dolça que desprenen les fulles i els fruits quan els tens a tocar.
Amb les figues cal posar-hi imaginació i deixar que la cuina faci la seva màgia. A casa, sobretot, en fem melmelades, que ens acompanyaran durant tot l'any: sobre una torrada a l'hora d'esmorzar, amb un iogurt o, simplement a cullerades, perquè també ens ho podem permetre de tant en tant.
I per això avui us proposo que, si no teniu la sort de tenir una figuera, les compreu als pagesos dels mercats o a les parades de producte de proximitat. Ja sabeu que aquesta és una de les meves dèries, comprar a qui estima la terra i en viu.
Per preparar el plat que veieu fotografiat necessitareu ben poca cosa: mató, mel, fruits secs, romaní i, evidentment, unes bones figues.
Passeu les figues per una paella amb un fil de mel, afegiu-hi els fruits secs que més us agradin -en el meu cas nous i pinyons- i un bon raig del licor que preferiu. Una branqueta de romaní acabarà d'aromatitzar-ho tot i omplirà la cuina d'una olor que ja anuncia els dies més frescos.
Servir-ho tebi, amb el mató, i deixeu que cada mos sigui una mica d'estiu abans que arribi la tardor.
Al blog trobareu a l'etiqueta de fruita unes guantes receptes que incorporen les figues com a ingredient.
I ara me'n vaig cap a la cuina a preparar el dinar avui amb pasta fresca. Si tinc temps, potser demà us en podré compartir el resultat.
Bon diumenge!
En la nota musical una cançó d'aquelles que es queden una estona dins nostre. Una de les cançons d'amor més boniques que he sentit en molt de temps.
🎶 No vull despertar, Buhos

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada